ترفندهای جذاب تمیزکاری با جاروبرقی

تمیزکاری امری بسیار مهم و حیاتی می‌باشد که باید به بهترین شکل ممکن انجام شود تا بتوان آرامش و راحتی را تضمین کرد. نظافت به کمک جاروبرقی، اصلی‌ترین مرحله نظافت منزل و لوازم داخل آن می‌باشد که نیازمند به دقت و توجه زیادی می‌باشد. ممکن است تصور کنید تمیزکاری با جاروبرقی کار پیچیده‌ای نیست که نیاز به دقت داشته باشد و این کار را می‌توان به راحتی انجام داد. مساله‌ای که وجود دارد این است که در گوشه کناره‌های هر منزل نقاط بسیار زیادی وجود دارد که دسترسی به آن‌ها سخت و دشوار است.

گاهی اوقات نقاطی در منزل وجود دارد که اصلا به چشم نمی‌آیند و به همین دلیل این نقاط در حین نظافت، تمیز نمی‌شوند. نه تنها منزل و خانه، بلکه حتی در لوازم خانه مثل مبل و صندلی،‌کمد و کشوها، لولای درب و پنجره‌ها و حتی سیستم‌های برقی مانند لبتاب و کامپیوتر نیز نقاطی وجود دارند که نظافت آن‌ها امر سخت و دشواری می‌باشد. اما حتی برای تمیزکاری و نظافت این لوازم نیز راه حل‌های ساده و فوق‌العاده کارآمدی وجود دارد. در این محتوا قصد داریم تا به آموزش ترفندهایی جذابی بپردازیم تا شما بتوانید با کمک جاروبرقی خودتان و این ترفندها، غیرقابل دسترس‌ترین نقاط منزلتان و هر وسیله‌ای که دارید را به بهترین شکل ممکن تمیز و پاکیزه کنید.

تمیزکردن انواع شکاف‌ها با جاروبرقی

مطمئنا برای شما این سوال بارها پیش آمده‌است که چگونه شکاف و شیارهای گوشه‌های دیوار را باید تمیز کرد؟ چگونه باید پرز و موهایی را که در میان شیارهای مبلمان گیر میفتند را تمیز کرد؟ برای بسیاری از افراد اموری چون تمیز کردن بدون دردسر کیس و کیبورد کامپیوترشان یک دغدغه‌ی همیشگی است. چه راهکاری می‌تواند پاسخگوی مناسبی برای تمام این مشکلات باشد؟ یک راه حل مشترک بسیار ساده و کارآمد برای تمامی این موارد وجود دارد و آن هم استفاده از درب سس است! بله در کمال تعجب این وسیله به طرز فوق‌العاده‌ای می‌تواند کارآمد باشد.

برای استفاده از درب سس برای نظافت تمام شیارها و شکاف‌ها کافی است که آن را به خوبی بشویید و خشک کنید. اگر فکر می‌کنید که سوراخ درب سس نمی‌تواند ذرات گرد و غبار را به راحتی عبور دهد، این کار را انجام دهید. یک سوزن را روی شعله‌ی اجاق گاز قرار دهید تا حرارت ببیند. سپس با استفاده از آن می‌توانید به راحتی قطر سوراخ درب سس را به اندازه‌ی دلخواه خود در آورید. حالا شما می‌توانید به راحتی درب سس را روی لوله‌ی خرطومی جاروبرقی قرار دهید و هر نوع شکاف و شیاری که در گوشه کنار منزلتان  را به سادگی تمیز کنید.

 

محل تقاطع قرنیز دیوارها، شکاف بین مبلمان، شیارهای بین کاشی‌ها، نقاط مختلف در قطعات حساس کامپیوتری و الکترونیکی که از حساسیت بالایی برخوردارند و دسترسی به آن‌ها مشکل است، همه و همه به سادگی با این ترفند پاکیزه می‌شوند.

تمیزکردن قاب و جداره‌های درب و پنجره

پنجره و درب آن همواره در معرض گرد و خاک و آلودگی‌های بسیاری می‌باشد به همین دلیل نظافت آن‌ها امری مهم و پر زحمت است. مساله‌ای که وجود دارد این است که دسترسی به تمام نقاط پنجره و لولاهای آن برای تمیزکاری، سخت و دشوار می‌باشد. راهکاری که به شما می‌خواهیم بگوییم به قدری ساده و کارآمد است که مشکل وجود گرد و خاک میان شیارها و قسمت های مختلف پنجره را به راحتی حل می‌کند. استفاده از لوله‌ی مقوایی دستمال حوله‌ای بهترین راه برای پاکسازی این نواحی می‌باشد.

کافی است که لوله‌ی مقوایی دستمال حوله‌ای را روی لوله‌ی خرطومی جاروبرقی قرار دهید و لوله‌ی دستمال را روی هر سطحی که تمیزکاری آن دشوار می‌باشد قرار دهید تا تمام گرد و خاک ها در یک لحظه از بین برود. قابلیت تغییر شکل بالا و راحت مقوای دستمال حوله‌ای این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید فواصل و شیارهای بین اشیا و حتی مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت می‌باشد را تمیز کنید. برای این کار شما می‌توانید به راحتی لبه‌های لوله‌ی دستمال حوله‌ای را به اندازه‌ی دلخواه خودتان تغییر دهید.

پیدا کردن اشیا گمشده با جاروبرقی

آیا فکر می‌کنید که جاروبرقی تنها برای نظافت و تمیزکاری استفاده می‌شود؟ باید بگوییم که نه تنها کاربرد جاروبرقی به تمیزکاری و یا نظافت محدود نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه، وسیله‌های گم شده‌ی کوچک خود را پیدا کنید. مطمئنا برای شما بارها این مورد پیش آمده‌است که حین انجام فعالیت‌های روزانه، وسیله‌ای کوچکی از دستتان بیفتد و به گوشه‌ای برود. مثلا ممکن است بر حسب تصادف، یک دستبند با مهره‌های کوچک زینتی آسیب ببیند و بند آن جدا شود و تمام مهره‌های آن به زمین بریزد. جمع آوری و دسترسی به این مهره‌ها زمانی سخت می‌شوند که به زیر میز و مبلمان و سایر لوازم بزرگ منزل بروند.

ترفندی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، به پیدا کردن این مهره‌ها به ساده‌ترین و سریع‌ترین حالت ممکن کمک می‌کند. برای اینکه بتوانید از جاروبرقی به عنوان یک وسیله‌ی فوق العاده برای پیدا کردن اشیا گم شده استفاده نمایید، ابتدا لوله‌ی مکش جاروبرقی را با یک پارچه‌ی نازک که دارای حفره‌های کوچکی است که می‌تواند هوا را به راحتی از خود عبور دهد، بپوشانید. سپس جاروبرقی را روشن کنید و خیلی ساده مکانی را که احتمال می‌دهید که شی گم شده در آنجا افتاده است را جارو بکشید. اگر شی گم شده در همان جا باشد به پارچه می‌چسبد و پیدا می‌شود. به همین سادگی شما می‌توانید اشیا ریزی که گم شده‌اند را پیدا کنید.

مزایای تلویزیون با رزولوشن 4K چیست؟

نحوه‌ی نظافت اصولی یخچال فریزر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *